tiistai 14. maaliskuuta 2017

Pohdintaa hampusta!

Viime vuonna multa kuoli monta marsua niin nuoria kuin vanhempia ja luulen et yhdistävä tekijä on hamppu. Osan lähetin avattavaks, jotta syy selviäisi ja osan kuolin syy on totta tosiaan ollut hamppu ja kun olen enemmän marsuja harrastaville puhunut siitä millaisia ruumiit on ollut niin se tukee mun teoriaa siitä, että suurin osa on kuollut hamppukuivikkeeseen. Eilen minuun otti yhteyttä nuori tyttö, joka kysyi miltä marsuni, joka oli kuollut hamppuun oli vaikuttanut, kun löysin sen ja arveli, että kaverinsa/tuttavansa marsu on kuollut hamppuun myös. Mitä enemmän tyttö minulle oireita sanoi sitä varmempi olin asiasta, että hamppu on aiheuttanut marsulle suolitukoksen. Marsuni ruumis on kuin kaasupallo ja tästä voi päätellä, että kuolema on ollut tuskallinen marsulle. Marsun suolessa massa ei ole päässyt liikkumaan ja kostuessaan hamppu turpoaa erilailla kuin puumassa. Verta saattaa tulla suolesta, kun suoli on rikkoutunut tai tulehtunut.
Reklamaatiota on tehty valmistajalle, mutta heitä ei tunnu kiinnostavan tämä asia pätkän vertaa. Jos joku minulta kysyy mitä mieltä olen siitä sanon kyllä aivan varmasti suoran mielipiteeni mokomasta aineesta. En usko, että marsu osaa päätellä syönkö tätä pohjamateriaalia vai en.
Älkää ihmiset käyttäkö hamppua marsujen alla liian paljon kuullut ja kokenut, että se on vienyt marsujen henkiä. Kaneilla myös olisin varovainen.

1 kommentti:

  1. Jarna, hyvä, kun valistit minua hampun vaaroista, niin en hankkinut sitä!

    VastaaPoista